Primera entrada: Què és tot això?

La primera entrada del blog la vull utilitzar per explicar el que posa al títol: Què és tot això? Vull començar a dir que aquest blog és per explicar dia a dia el curs del meu treball de recerca. Ara, just al començament tinc moltes idees al cap i encara res gaire clar, però explicaré el que sé segur.
Ja fa temps que em ronda pel cap la idea de com faria el treball de recerca... En primer lloc m'agradaria fer medicina. Des de petita he tingut aquesta idea al cap, sempre em preguntaven i deia el mateix, pediatra. És per això que la meva meta és aquesta, volia un treball relacionat amb ciències. Tot i el meu desig, volia tenir "un pla B" per si de cas, sense sortir-me d'aquest àmbit. I per això vaig escollit la genètica. Aquest seria el tema principal que volia pel meu Treball de Recerca. La meva idea era aprendre sobre aquest tema que havia començat a estudiar i que em semblava i encara em sembla molt interessant.

Després vaig pensar que la genètica era molt amplia i no sabia en que centrar-me. Per tant vaig decidir el que no volia. No volia un treball exclusivament bibliogràfic. Volia investigar, fer treballs de laboratori, practicar, moure'm. És per això que vaig decidir treballar amb éssers vius. Vaig pensar que ja que m'havia de passar moltes hores amb el mateix tema entre mans, volia que sigues apassionant, volia gaudir, aprendre allò que m’interessava i que a sobre tenir la oportunitat de passar-m'ho bé.

Per tant van aparèixer davant de mi uns petits individus molt simpàtics que sempre els havia tingut a prop i mai m'havia interessat per ells. Eren unes mosques, si, pot semblar molt fastigós però cada cop que sé més coses d'elles, més m'agraden. Són les mosques de la fruita o també del vinagre: la Drosophila melanoganster.
Es sap tot d'aquestes mosques en àmbits científics i per això hi ha molts treballs i molta informació sobre aquests individus i és per això que vaig voler fer alguna cosa més. No em volia quedar amb l'experiment típic de comprovar les lleis de Mendel, volia aprendre, fer coses diferents. És per això que em vaig decidir a saber noves coses sobre un concepte nou que mai havia fet a biologia, el lligament.

un cop escollit això, com ja he dit, encara no sé de que va tot aquest tema, per tant el meu primer punt del treball ha de ser: fer una recerca bibliogràfica sobre la Drosophila i sobre que és un lligament, com funciona, per què passa, que causa, quina utilitat té, quan passa, com.... Moltes preguntes que em vaig fer només assabentar-me d'aquest terme.


Ara, mentre faig la part bibliogràfica. Tasca molt important. Començaré amb la tasca pràctica, He d'aprendre a conviure amb les mosques per saber com fer-ho un cop comenci amb el treball de camp. He de saber com són, com s'han de manipular, que mengen, com les he de criar, quan de temps viuen, com ho he de fer per creuar-les i que tinguin descendència, com les puc mirar, com es diferencien mascles de femelles... un munt de preguntes més que encara he de respondre mentre espero a recollir-les al CDECT.


Just en aquest moment estic preparant la casa de les meves noves convidades... En la propera entrada intentaré respondre algunes d'aquestes preguntes i moltes més que encara em queden per descobrir, faré fotos dels preparatius i els explicaré, diré que faig per cuidar-les, com els preparo el menjar i m’informo de que puc fer amb elles, webs interessants, llibres...
En definitiva, el que vull amb aquest blog és portar un diari del que faig dia a dia amb les Drosophiles i com a través d'elles puc aprendre nous termes de genètica. Per al final, d’aquí a uns mesos poder recollir tota la informació d’aquest blog, donar-li forma i fer el meu Treball de Recerca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada